تحولات لبنان و فلسطین

وزیر خارجه کشورمان در سفر روز گذشته خود به «امان» پایتخت اردن مراتب اعتراض و انتقاد ایران از همکاری مستقیم اردن با رژیم صهیونیستی در رصد موشک های محور مقاومت، ابراز داشت.

پیام دو سفر مهم عراقچی به اردن و مصر؛ هشدار به امان، تاکید به قاهره

رایزنی های دیپلماسی وزیر خارجه کشورمان در منطقه برای  برقراری صلح و آرامش در منطقه از ایستگاه بیروت آغاز و امروز در قاهره پیگیری می شود، سفرهایی که اقتدار منطقه ای  کشورمان را در چارچوب هشدار برای هم پیمانان منطقه ای رژیم صهیونیستی به خصوص اردن، برای هرنوع جریان‌سازی جدید بر علیه کشورمان در پی دارد.

حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت و گو با قدس، سفر عراقچی به اردن و مصر را در چارچوب رایزنی جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به کشتار مردم غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مهمترین پیامی که وزیر خارجه کشورمان طی دیروز و امروز در اَمّان و قاهره به مقامات این دو کشور مخابره کرد قطع همکاری این کشورها با رژیم صهیونیستی و ایجاد آتش بس در نوارغزه و لبنان بود.

وی با اشاره به جریان‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در طی هفته های اخیر بر علیه کشورمان و پیام تهران به کشورهای همسو با این رژیم در منطقه، گفت: رژیم صهیونیستی اخیرأ به شدت به دنبال جریان سازی علیه ایران و محور مقاومت است واز سوی دیگر این رژیم قصد دارد کشورهای عربی همسو با سیاست های خود از جمله اردن را برای یک تنش و ماجراجویی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران آماده سازد.

او اظهار کرد: تمامی سفرهای چند روز گذشته وزیر خارجه کشورمان به ریاض، دوحه، امان و قاهره در چارچوب هشدار وگوشزد برای عدم استفاده هواپیماهای رژیم صهیونیستی و آمریکا از آسمان این کشورها برای ماجراجویی علیه محور مقاومت و احتمالاً ایران است.

هانی زاده تصریح کرد: وزیر خارجه کشورمان در سفر روز گذشته خود به «امان» پایتخت اردن مراتب اعتراض و انتقاد ایران از همکاری مستقیم اردن با رژیم صهیونیستی در رصد موشک های محور مقاومت، ابراز داشت.

وی با اشاره به هشدار جدی عراقچی به هرگونه همکاری امان و تل آویو در برابر ایران، گفت: این همکاری به نفع اردن نخواهد بود چراکه مردم این کشور به شدت حامی محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران هستندو این رفتار ممکن است آینده حکومت این کشور را به خطر بیندازد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد کشورهای اردن و مصر برای برقراری آتش بس و انزوای رژیم صهیونیستی در منطقه با کشورهای محور مقاومت همکاری نمایند، این در حالی است که هر گونه همکاری بین تل آویو با امان و قاهره می تواند به ماجراجویی های رژیم صهیونیستی در منطقه کمک کند و این بزرگترین ضربه به جهان اسلام خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.